Ο καθένας πιστεύει ότι ξέρει πώς να οδηγεί καλά, αλλά πόσοι από εμάς ξέρουμε πώς να οδηγούμε αποδοτικά. Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να εξοικονομήσουμε χρήματα και να μειώσουμε τις εκπομπές καυσαερίων;

Μήπως απλά οδηγείτε όσο πιο αργά γίνεται; Ποια ταχύτητα πρέπει να χρησιμοποιηθεί; Πώς πρέπει να προσεγγίζετε τις στροφές ή τα φανάρια;

Αξίζει να μάθετε, γιατί οι δοκιμές μας δείχνουν ότι μόνο γνωρίζοντας κάποιες συμβουλές και τεχνικές αποδοτικής οδήγησης μπορείτε να εξοικονομήσετε μέχρι και το ένα τέταρτο αυτών που ξοδεύετε για καύσιμα κάθε χρόνο. Και δεν είναι μόνο η οδήγηση που είναι σημαντική. Θα εκπλαγείτε από τη διαφορά που κάνουν απλά πράγματα, όπως η διατήρηση της σωστής πίεσης στα ελαστικά σας, το κλείσιμο των παραθύρων σας ώστε να μειώνεται η αντίσταση και η απενεργοποίηση του συστήματος κλιματισμού όσο το δυνατόν συχνότερα.

1. Σωστή πίεση ελαστικών

Όταν τα ελαστικά δεν είναι καλά φουσκωμένα, δεν είναι μόνο εν δυνάμει επικίνδυνα, αλλά αυξάνουν και την αντίσταση κύλισης που αναπτύσσεται ανάμεσα στα ελαστικά του οχήματος και στο οδόστρωμα, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται η λειτουργία του κινητήρα και κατά συνέπεια να αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου.

2. Σωστή συντήρηση οχήματος

Όταν ένα όχημα δεν είναι σωστά συντηρημένο, πιθανότατα δεν θα έχει την απόδοση που πρέπει. Προβλήματα όπως τα μερικώς φραγμένα φίλτρα, η κακή απόδοση του λαδιού και η ανεπαρκής απόδοση των συστημάτων ελέγχου των εκπομπών εμποδίζουν τη σωστή λειτουργία του κινητήρα. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη κατανάλωση καυσίμου και υψηλότερα επίπεδα εκπομπών

3. Αφαίρεση σχάρας οροφής

Τα εξωτερικά εξαρτήματα, όπως οι μπαγκαζιέρες, οι σχάρες και οι βάσεις ποδηλάτων πρέπει να αφαιρούνται, όταν δεν χρησιμοποιούνται. Επηρεάζουν τη ροή του αέρα πάνω από το όχημα και αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας πρέπει να παράγει μεγαλύτερη ισχύ, με συνέπεια να αυξάνονται η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές.

4. Ορθή χρήση του κλιματισμού και των παραθύρων

Αsποφεύγετε να οδηγείτε με τα παράθυρα ανοιχτά όταν η ταχύτητά σας υπερβαίνει τα 80 χλμ/ώρα, καθώς αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση του οχήματος. Για να μειώσετε το φορτίο του κινητήρα, και κατά συνέπεια την κατανάλωση καυσίμου, να κλείνετε τα παράθυρα, να ανοίγετε τον ανεμιστήρα και να χρησιμοποιείτε τον κλιματισμό μόνο όταν είναι πραγματικά απαραίτητο για να διατηρήσετε τη θερμοκρασία σε φυσιολογικό επίπεδο.

5. Αφαίρεση περιττού βάρους

Η μεταφορά περιττού βάρους στο πορτ μπαγκάζ ή στην καμπίνα του οχήματος επιβαρύνει τη λειτουργία του κινητήρα κατά την επιτάχυνση. Αυτό είναι ιδιαίτερα επιβαρυντικό όταν οδηγείτε στην κίνηση, κάνοντας συχνές στάσεις. Αφαιρώντας απλά και μόνο αυτό το φορτίο, θα μειωθούν η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές.

6. Περιορισμός των συχνών στάσεων/εκκινήσεωνT

Κατά την επιτάχυνση του αυτοκινήτου, ο κινητήρας αναγκάζεται να λειτουργήσει με αυξημένο φορτίο και κάθε φορά που χρησιμοποιείτε τα φρένα αυτή η ενέργεια σπαταλάται υπό μορφή θερμότητας. Επιταχύνοντας πιο ομαλά και απελευθερώνοντας εγκαίρως το πεντάλ του γκαζιού θα βελτιώσετε την οικονομία καυσίμου.

7. Υπερβολική λειτουργία στο ρελαντί

Όταν το αυτοκίνητό σας λειτουργεί στο ρελαντί, καταναλώνει καύσιμο και παράγει εκπομπές ενώ είναι ακίνητο. Σβήνοντας τον κινητήρα σας για λίγα λεπτά – εφόσον είναι ασφαλές να το κάνετε – μηδενίζετε την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων.

8. Αποφυγή απότομων επιταχύνσεων

Η απότομη επιτάχυνση και οι υψηλές στροφές αναγκάζουν τον κινητήρα να καταναλώνει περισσότερο καύσιμο. Αυτό συμβαίνει επειδή ο κινητήρας δεν λειτουργεί ιδιαίτερα αποδοτικά με υψηλά φορτία και σε υψηλές στροφές. Η πιο ομαλή επιτάχυνση και η αποφυγή υψηλών στροφών του κινητήρα, επιλέγοντας εγκαίρως μεγαλύτερη ταχύτητα, περιορίζουν την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές καυσαερίων.

9. Αποφυγή σύντομων διαδρομών

Κατά τις σύντομες διαδρομές, όταν ο κινητήρας είναι κρύος, καταναλώνει περισσότερο καύσιμο από το κανονικό μέχρι να φτάσει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας. Επίσης, ο καταλυτικός μετατροπέας στην εξάτμιση, ο οποίος περιορίζει τις επιβλαβείς εκπομπές, λειτουργεί λιγότερο αποδοτικά όταν είναι κρύος. Έτσι, όταν οδηγείτε το όχημα με κρύο κινητήρα, αυξάνεται το επίπεδο των εκπομπών και η κατανάλωση καυσίμου για αρκετά λεπτά μετά την εκκίνηση, σε σύγκριση με τις αντίστοιχες τιμές ενός ζεστού κινητήρα. Όταν είναι δυνατόν, λοιπόν, καλό είναι να αποφεύγετε τις σύντομες διαδρομές.

10. Χρήση καυσίμου ανώτερης ποιότητας

Τα καύσιμα υψηλής ποιότητας, όπως η βενζίνη BP Ultimate, επιτρέπουν στον κινητήρα να λειτουργεί πιο αποδοτικά, μειώνοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές.